כל מה שרציתם לדעת על מערכת סולרית ביתית

עם יד על הלב, נכון שנמאס כבר לשלם את חשבונות החשמל המופקעים? האמת שכמעט אין אחד שלא יענה לחיוב על השאלה הזאת. מדי שנה משלם הישראלי הממוצע עשרות אלפי שקלים על צריכת חשמל בשוק שאין בו תחרות בכלל כשהמחירים עולים כל הזמן עם השנים. בדיוק בגלל זה, הישראלים מוכנים לעשות הכל על מנת להפחית בהוצאות החשמל השנתיות, אפילו אם זה אומר לשבת בחום בלי מזגן למשל. אם היו אומרים לכם שיש דרך מצוינת כזאת שלא מצריכה מכם להזיע בקיץ, הייתם מאמינים? ובכן, כדאי מאד שתדעו שלגמרי יש דרך כזאת והיא נקראת מערכת סולרית ביתית להפקת חשמל. היופי במערכת הזו, שלא רק שהיא יכולה לחסוך לכם בהוצאות החשמל, יש סיכוי בנוסף שחברת החשמל תשלם לכם על החשמל שאתם מפיקים ובנוסף אתם תורמים תרומה של ממש לסביבה ומקטינים את התהליך המזהם של ייצור חשמל. הנה כל מה שחשוב לדעת על המערכת וכיצד היא עובדת.

כולם יכולים לעשות את זה

בישראל, שהיא מדינה חמה ורווית שמש, כל אחד יכול ליהנות מהיתרונות של מערכת סולרית ביתית. למעשה, ניתן להתקין את המערכת גם בבתים פרטיים, גם במבנים ציבוריים ואפילו במפעלים ומבנים תעשייתיים. We are solar אנרגיה סולארית פועלים בפריסה ארצית ומערכות סולריות שלהם ניתן למצוא בכל הארץ, החל מהדרום החם כמובן ועד לצפון המרוחק. המערכת נבנית כמובן בהתאם למבנה ולצרכים של המשק לו היא מספקת את האנרגיה כשהיא יכולה להתאים גם לבית פרטי קטן וגם למפעלים גדולים. חשוב לדעת שכדי להקים את המערכת הסולרית יש להצטייד באישורים והיתרים מסוימים לפני שיוצאים לדרך.

כל מה שרציתם לדעת על מערכת סולארית ביתית

יש להתקין את המערכת על גגות שטוחים

בשביל שהפריסה תהיה אפקטיבית יש צורך בגג שטוח בגודל של 60 מ"ר לפחות. על הגג מניחים אמצעים שיוצרים שיפוע מסוים לקולטי השמש ומכוונים אותם לכיוון דרום. נכון, התקנה של מערכת סולרית עולה כסף אמנם, אך בסופו של יום מדובר בהשקעה בטוחה לטווח הארוך שחוסכת הרבה מאד כסף של הוצאות החשמל. על כן, רבים שבבית או בעסק שלהם אין גג שטוח, בוחרים לשלם עוד על שיפוץ הגג ובתנאי שתעמוד עליו מערכת סולרית בסופו של דבר.

המחיר ממש משתלם

כמה עולה התקנה כזאת? בין 30,000 שקלים ל-70,000 שקלים בערך, תלוי בהיקף העבודה. אם ניקח משפחה ממוצעת בישראל, עם הוצאות חשמל של כאלף שקלים בחודש, נבין כי תוך מספר שנים ספורות ניתן לכסות את ההשקעה ולאחר מכן אפשר רק להרוויח. בנוסף חשוב לדעת שהמדינה מקדמת בשנים האחרונות פתרונות ירוקים ועל כן ישנן הלוואות בפריסה נוחה להקמה של מערכת סולרית ביתית. היום, אנשים רבים כבר השקיעו במערכות הסולריות והרוויחו מערכת ירוקה והשקעה משתלמת לטווח ארוך.

נגישות